Aktualności

Przesunięcie terminu wdrożenia obowiązkowego KSeF

Poniedziałek, 22 stycznia 2024
A
A
A

- Krajowy Systemu e-Faktur (KSeF), który miał obowiązywać w formie obligatoryjnej od 1 lipca 2024 r. zostanie wdrożony w późniejszym terminie.

- Ministerstwo Finansów zleci przeprowadzenie zewnętrznego audytu informatycznego dotyczącego KSeF i wskaże nowy termin wdrożenia systemu.

- Przesuwając termin wdrożenia resort finansów wziął również pod uwagę opinie przedsiębiorców.

Przesunięcie terminu wdrożenia obowiązkowego KSeF

Podatnicy mogą dobrowolnie korzystać z KSeF od 1 stycznia 2022 r. Obowiązek e-fakturowania co do zasady miał wejść w życie 1 lipca 2024 r., a dla małych i średnich firm zwolnionych z VAT od 1 stycznia 2025 r.

Zdiagnozowaliśmy błędy, które uniemożliwiają wprowadzenie obligatoryjnego KSeF w zakładanym terminie. Dlatego podjąłem decyzję o przeprowadzeniu zewnętrznego audytu informatycznego i przesunięciu terminu wdrożenia obowiązkowego KSeF. System nie wejdzie w życie w 2024 r. Wyniki audytu będą podstawą do wskazania nowego terminu

– powiedział Andrzej Domański, minister finansów.

KSeF powinien zabezpieczać możliwość działania również podczas błędów czy problemów informatycznych. Przedsiębiorcy muszą mieć komfort prowadzenia działalności gospodarczej i pewność, że wystawione faktury trafią do systemu

– dodał Marcin Łoboda, szef KAS.

Podejmując decyzję o przesunięciu terminu minister finansów wziął pod uwagę stan gotowości projektu jak również opinie przedsiębiorców.

Na mnie jako na ministrze finansów ciąży odpowiedzialność nie tylko za dochody budżetu, lecz także za stabilność i przewidywalność prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce

– podkreślił minister finansów.

Źródło: https://www.gov.pl/web/finanse/przesuniecie-terminu-wdrozenia-obowiazkowego-ksef

Współpracujemy z

Państwowa Inspecja Pracy
Związek Rzemiosła Polskiego
Ochotnicze Hufce Pracy
Kielce
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Przydatne linki:

“Projekt dofinansowany ze środków Rządowego Programu
Polski Inkubator Rzemiosła na lata 2021–2030”

Cech Rzemieślników
i Przedsiębiorców
w Opatowie

ul. 1 Maja 20/2
27-500 Opatów

tel: +48 502 228 864
fax:
e-mail: cechopatow@onet.pl

Godziny otwarcia
  • Poniedziałek 15:00 - 17:00
  • Środa 15:00 - 17:00
  • Piątek 15:00 - 17:00